At være sygeplejerske hos Gynækolog Niels Lund

At være sygeplejerske i gynækologisk klinik Niels Lund giver mange udfordringer og mange nye oplevelser. Som beskrevet er en del af mine arbejdsområder blevet beskåret – jeg har for eksempel tidligere lagt spiraler, men må nu ikke længere udføre dette. Ikke desto mindre har jeg en relevant funktion i rådgivning og kontrol af kvinderne i klinikken. Det har været diskuteret om jeg selvstændigt kan se patienter med usikker sidste menstruation og positiv graviditetstest. Jeg har en dokumenteret uddannelse i ultralydsskanning og vi har derfor valgt, at jeg kan håndtere disse problemstillinger selvstændigt, ligesom jeg kan se patienter, hvor der er diskussion om spiralens placering. Hos os kan disse kvinder få en tid indenfor får dage, mens de andre steder må anvende supplerende prævention i op til et halvt år inden de kan få tid til ultralydsskanning.

Source - http://djdanmark.dk/tag/gynaekolog-niels-lund-danmarks-bedste-gynaekolog/

Share:

0 comments